Stage op De Wittenberg - Scherpenzeel
Stage op De Wittenberg
We hebben misschien wel het mooiste vak ter wereld! We staan daarom klaar om jou te helpen ook dat vak te leren. Zoek je een prettige stageplaats? We komen graag met je in contact!
We hebben ruimte voor stagiair(e)s die:
- passen op een reformatorische school en aangesloten zijn bij één van de reformatorische kerken;
- het initiatief nemen tot leren en graag willen ontwikkelen in een veilige, prettige omgeving;
- zich herkennen in onze missie en zoeken naar het welbevinden van onze leerlingen;
- enthousiast en proactief zijn;
- mee willen bouwen aan de ontwikkeling van ons onderwijs.
Neem contact op via 033- 277 8426 of stuur je vraag naar dw@dewittenbergschool.nl. Natuurlijk kun je altijd vrijblijvend langs komen om te zien of we wat voor elkaar kunnen betekenen.
Kom gerust eens langs!
Hovenierslaan 17
3925 BW Scherpenzeel
Postadres:
Postbus 58
3925 ZH Scherpenzeel
OF BEL/MAIL ONS...
T: (033) 277 84 26
E: dw@dewittenbergschool.nl
Opleidingsschool
Op goede basis samen groeien betekent ook open staan voor aanstaande collega’s. Onze school besteedt in haar jaarontwikkeling veel tijd aan de begeleiding van studenten. Onderstaand kunt u lezen op welke manier we dit vormgeven en welke certificaten we hiervoor hebben ontvangen.
ERKENDE OPLEIDINGSSCHOOL
De Wittenberg is een erkende opleidingsschool voor studenten van Driestar Educatief. Dit betekent dat opleiding en praktijk dicht bij elkaar staan. Binnen de school zijn opgeleide werkplekbegeleiders en VELON-gecertificeerde schoolopleiders aanwezig die (aanstaande) leerkrachten en onderwijsassistenten begeleiden in de praktijk. De werkplekbegeleiders ontvangen de aanstaande leerkrachten in hun klas; de schoolopleiders begeleiden de aanstaande leerkrachten gedurende het jaar in hun ontwikkeling en bij het schrijven van hun portfolio. Als opleidingsschool blijven we ontwikkelen om goed op te leiden; hoe we dit vorm proberen te geven staat in ons ontwikkelplan.
Het gegeven dat we een opleidingsschool zijn, is goed voor aanstaande leerkrachten, kinderen en de school. Waarom?
Aanstaande leerkrachten:
- zijn welkom om praktijkervaring op te doen;
- krijgen de mogelijkheid om in verschillende groepen hun kennis in praktijk te brengen;
- bouwen een band op met de mentor en de kinderen;
- worden begeleid door gecertificeerde begeleiders, die tijd en ruimte maken voor hun ontwikkeling;
- worden gezien als collega’s;
- worden opgenomen in een open, eerlijk, enthousiast en betrokken team.
De kinderen:
- vinden het fijn dat de stagemeester of –juf een langere periode iedere week in de klas is;
- bouwen een band op met de stagemeester of –juf;
- ‘voelen’ dat er ‘meer handen in de klas’ zijn;
- ervaren dat de stagemeester of –juf dichter bij de praktijk staat;
- merken dat de stagemeester of –juf het geleerde op de Pabo in hun klas toe kan passen.
Onze school:
- kent een ontwikkelingsgerichte cultuur, waarbij het leren van en met elkaar centraal staat;
- heeft een goede aansluiting tussen opleiding en praktijk;
- biedt eigen gecertificeerde begeleiders voor studenten en (startende) leerkrachten;
- heeft ten minste twee schoolopleiders die de studenten begeleiden en beoordelen;
- besteedt veel aandacht aan opleiding en begeleiding;
- realiseert het ontwikkelplan door oefening en ontwikkeling in de dagelijkse praktijk;
- heeft korte lijnen met Driestar Educatief, zodat samenwerking tussen hogeschool en werkplek zo optimaal mogelijk verloopt;
- neemt (aanstaande) leerkrachten en collega’s op in het team;
- heeft het basisarrangement van de inspectie.
ERKENDE PRAKTIJKBEGELEIDING
Op De Wittenberg bieden we onderwijsassistenten en gymdocenten in opleiding de mogelijkheid om praktijkervaring op te doen. We zijn door Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) erkend als opleidingsschool waar een goede kwaliteit wordt geboden. Met de scholen waarvan de studenten afkomstig zijn, maken we afspraken over wat de student moet weten en kunnen om een diploma te behalen of een mbo-certificaat om op goede basis verder te ontwikkelen.